Η Ευρώπη είναι μπροστάρης σε θέματα οδικής ασφάλειας παγκοσμίως και βέβαια οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Γηραιάς Ηπείρου εξοπλίζουν τα νέα τους μοντέλα με ολοένα και περισσότερα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, αλλά και τεχνολογίες που βοηθούν στην γενικότερη ασφάλεια των επιβατών.

Κι όλα αυτά σε αντίθεση με άλλες χώρες του πλανήτη, όπου τα συστήματα που υιοθετούνται είναι πολύ λιγότερα.

Θυμίζω ότι στην Ευρώπη εδώ και πολλά χρόνια οι ζώνες ασφαλείας και στα 5 καθίσματα (στα μοντέλα που έχουν τόσα) είναι υποχρεωτικές. Αργότερα υποχρεωτικό έγινε το ABS, το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών κατά το φρενάρισμα. Πριν λίγα χρόνια υποχρεωτικό έγινε το ESP (ESC το λένε κάποιες εταιρείες), που περιορίζει την ολίσθηση ενός οχήματος, ώστε να μην κάνει εύκολα τετ α κε με τις όποιες συνέπειες. Από φέτος, όλα τα νέα μοντέλα που βγαίνουν από το εργοστάσιο φέρουν στάνταρ το σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, που σε περίπτωση απώλειας πίεσης ενημερώνει με οπτικό σήμα άμεσα τον οδηγό, προκειμένου να σταματήσει και να μην υποστεί συνέπειες από πιθανό κλατάρισμα.

Τώρα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητά να μπουν στον βασικό εξοπλισμό των νέων μοντέλων, ακόμα περισσότερα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού.

ADVERTISING

Δεδομένου ότι κάθε χρόνο περισσότεροι από 25.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στην άσφαλτο και εκατοντάδες χιλιάδες τραυματίζονται, και με τις έρευνες να δείχνουν ότι το 90% των ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος, θεωρώ ότι η ανάγκη να είναι στάνταρ στον εξοπλισμό περισσότερα τέτοια συστήματα, κρίνεται επιτακτική.

Πολλά από τα τροχαία ατυχήματα, θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί με τη χρήση συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.

Σήμερα τα προηγμένα συστήματα χρησιμοποιούνται σε ορισμένα μοντέλα οχημάτων ανώτερης κατηγορίας, ωστόσο οι ευρωβουλευτές υιοθέτησαν, σήμερα Τρίτη 14 Νοεμβρίου, ψήφισμα με το οποίο ζητούν την υποχρεωτική χρήση τους από όλους τους τύπους αυτοκινήτων.

Υπάρχουν πολλές κατηγορίες συστημάτων, όπως αυτά που ελέγχουν την ταχύτητα ανιχνεύοντας προπορευόμενα οχήματα και επιβραδύνοντας αυτόματα (Adaptive Cruise Control), συστήματα που διαθέτουν αναγνώριση οδικής σήμανσης και τα εμφανίζουν στον πίνακα οργάνων και συστήματα ανίχνευσης «τυφλών σημείων».

«Όλοι κάνουμε λάθη, είτε ως οδηγοί, είτε ως πεζοί, είτε ως ποδηλάτες. Και σε αυτές τις περιπτώσεις τα συστήματα αυτόματης βοήθειας είναι σαν σιωπηλοί συνοδηγοί που μας βοηθούν να αποφύγουμε ατυχήματα,» δήλωσε ο εισηγητής Dieter-Lebrecht Koch (ΕΛΚ, Γερμανία).

Προκειμένου να μειώσουν το κόστος και να κάνουν προσιτή την χρήση των συστημάτων σε όλους του τύπους οχημάτων, οι ευρωβουλευτές προτείνουν την υποχρεωτική ενσωμάτωση στα νέα μοντέλα, αυτόματης υποβοήθησης πέδησης έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, ποδηλατών, μηχανοκίνητων δικύκλων και μοτοσικλετιστών.

«Ένα τέτοιο αυτοκίνητο θα πρέπει να είναι προσιτό σε όλους. Για την ακρίβεια η εκτεταμένη εφαρμογή αυτών των συστημάτων έχει μειώσει την τιμή τους. Επομένως οι τιμές των αυτοκινήτων δεν θα πρέπει να εκτοξευτούν,» σημείωσε ο κ. Koch.

Δείτε το σχετικό video

Υποχρεωτικά περισσότερα συστήματα υποβοήθησης οδηγού